Թագուհի Թովմասյանն առանձնապես դեմ չէ զբաղեցնել ՄԻՊ պաշտոնը, եթե ՔՊ-ում դեմ չլինեն նրա թեկնածությանը. «Հրապարակ»
«Հրապարակ» թերթը գրում է.
Ազգային ժողովի մարդու իրավունքների պաշտպանության եւ հանրային հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Թագուհի Թովմասյանը, ով իր բոլոր հաղորդագրություններում ընդգծում է իր «անկուսակցական» լինելը, նախօրեին հանդես է եկել օրենսդրական նախաձեռնությամբ: Նա առաջարկում է փոփոխություններ կատարել «Մարդու իրավունքների պաշտպանի մասին» սահմանադրական օրենքում, որի հիմնական իմաստն այն է, որ իշխող «Քաղպայմանագիր» խմբակցությունը կարողանա մարդու իրավունքների նոր պաշտպան ընտրել։ Բանն այն է, որ «Մարդու իրավունքների պաշտպանի մասին» օրենքով ՔՊ-ն շրջանցել է ՄԻՊ թեկնածուի թե՛ առաջադրման, թե՛ ընտրելու ժամկետները եւ այլեւս չի կարող ՄԻՊ ընտրել։
Օրենքը սահմանում է, որ պաշտպանի լիազորությունները վաղաժամ դադարելիս խորհրդարանը պարտավոր է մեկ ամսվա ընթացքում նոր ՄԻՊ ընտրել, իսկ եթե պաշտպանը հրաժարական է տվել, ապա մեկ ամսվա հաշվարկը սկսվում է հրաժարականի դիմումից մեկ շաբաթ հետո` դիմումը կրկնելու պահից։ Հիշեցնենք, որ նախկին ՄԻՊ Քրիստինե Գրիգորյանը հրաժարականի դիմում ներկայացրեց հունվարի 24-ին եւ չսպասելով, որ մեկ շաբաթը լրանա, հաջորդ օրը կրկնեց իր հրաժարականի դիմումը։ Այսինքն՝ խորհրդարանն ամենաուշը մինչեւ փետրվարի վերջը, ըստ օրենքի, պետք է ՄԻՊ ընտրեր, ինչը չի արել։ Իսկ ԱԺ կանոնակարգ-օրենքի 145-րդ հոդվածն էլ սահմանում է, որ այդ պաշտոնը կարող է համալրվել թափուր մնալուց հետո եռամսյա ժամկետում։
Համաձայն «ՀՀ Ազգային ժողովի կանոնակարգ» Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական օրենքի 145-րդ հոդվածի`
«Գլխավոր դատախազի, Մարդու իրավունքների պաշտպանի, Հաշվեքննիչ պալատի նախագահի եւ մյուս անդամների, Կենտրոնական բանկի նախագահի, նրա տեղակալների եւ խորհրդի մյուս անդամների, Կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովի նախագահի եւ մյուս անդամների, Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի հանձնաժողովի անդամների ընտրությունն անցկացվում է համապատասխան պաշտոնատար անձի`
1) լիազորությունների ավարտից ոչ շուտ, քան երեք ամիս առաջ, եւ ոչ ուշ, քան մեկ օր առաջ
2) պաշտոնը թափուր մնալուց հետո` եռամսյա ժամկետում»:
Թագուհի Թովմասյանն իր առաջարկած նախագծում նշում է, որ հակասություն կա վերոնշյալ երկու օրենքների հիշյալ դրույթների միջեւ, քանի որ, ինչպես նշեցինք, «Մարդու իրավունքների պաշտպանի մասին» ՀՀ սահմանադրական օրենքի համաձայն` պաշտպանի ընտրությունն անցկացվում է պաշտպանի լիազորությունները վաղաժամկետ դադարելուց հետո` մեկ ամսվա ընթացքում: Մինչդեռ ՀՀ Սահմանադրության եւ «Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի կանոնակարգ» Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական օրենքի համաձայն` Մարդու իրավունքների պաշտպանի ընտրությունը տեղի է ունենում եռամսյա ժամկետում:
Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ պատգամավորը գտնում է, որ առաջացել է անհրաժեշտություն՝ կատարել համապատասխան փոփոխություն «Մարդու իրավունքների պաշտպանի մասին» ՀՀ սահմանադրական օրենքում եւ ամրագրել կանոնակարգ օրենքում ֆիքսված եռամսյա ժամկետը։ Այսինքն՝ այնպես անել, որ այս ուշացումը չդիտվի օրենքի խախտում, եւ իշխանությունն էլ լրացուցիչ ժամանակ ստանա` չգտնվող թեկնածուին գտնելու համար:
Մի կողմ թողնենք՝ օրենսդրական դրույթներում կա՞ն արդյոք հակասություններ, թե՞, այնուամենայնիվ, պետք է նախեւառաջ առաջնորդվել խնդրո առարկայի, այն է՝ «ՄԻՊ-ի մասին» օրենքով։ Այդուհանդերձ անհասկանալի է, թե ինչու է ընդդիմադիր պատգամավորը լծվել օրենքում այնպիսի փոփոխություն անելուն, որը, մի կողմից, կփրկի իշխանությանը՝ օրենքով սահմանված ընթացակարգերին տեղյակ չլինելու հարցում եւ ժամկետները բաց թողնելու պատճառով ՄԻՊ չընտրելու համար, մյուս կողմից՝ ոչինչ չի տա ընդդիմությանը, քանի որ անձամբ Թագուհի Թովմասյանն է հայտարարել, որ ինքը չի համաձայնել դառնալ ընդդիմության ՄԻՊ թեկնածուն՝ համոզված լինելով, որ ՔՊ մեծամասնությունը տապալելու է ընդդիմության թեկնածուին, իսկ խորհրդարանական ընդդիմադիր երկու խմբակցությունները Քրիստինե Գրիգորյանի հրաժարականից հետո առանձնապես ոգեւորված չեն թեկնածու առաջադրելու հարցով: «Ինձ առաջարկել են լինել ՄԻՊ թեկնածու, բայց ես մերժել եմ»,- օրերս խորհրդարանում լրագրողների հետ զրույցում հայտարարել էր Թովմասյանը` հավելելով․ «Եթե պիտի առաջադրվի ընդդիմության կողմից թեկնածու, ապա պետք է հնարավորություն տալ այն մարդկանց, ովքեր այդ հարթակն օգտագործելու հնարավորություն չունեն»։
Իհարկե, իշխող խմբակում էլ իրենց չեն կոտորում ՄԻՊ թափուր պաշտոնը համալրելու հարցում, սակայն ներքին եւ արտաքին քննադատություններից խուսափելու համար, այդուհանդերձ, պետք է ՄԻՊ նշանակեն։ Ի դեպ, խորհրդարանական մեր աղբյուրներն ասում են, որ Թագուհի Թովմասյանն առանձնապես դեմ չէ զբաղեցնել ՄԻՊ պաշտոնը, եթե ՔՊ-ում դեմ չլինեն նրա թեկնածությանը: Այսինքն՝ չի բացառվում, որ Թովմասյանը համաձայնի ՄԻՊ թեկնածու լինելու իշխանական առաջարկին։ Գուցե Թովմասյանը նման հեռահար հաշվարկներով էլ որոշել է օրենքը խմբագրել։