Երևանում 3 անչափահասներ խաղալիք ատրճանակով փորձել են գողություն կատարելՊուտինի ընկերոջ համբավ ունեցող առաջնորդը չկարողացա՞ վ դեմ գնալ ԵՄ անդամակցության նախագծին ու զուտ չքվեարկեց, թե՞ չուզեց․ Վահե ԲաբայանՄիգուցե մի օր էլ ընտրություններում պարտվենք․ Ավինյան (տեսանյութ)Թիվ 143 հիմնական դպրոցում վիճաբանություն է տեղի ունեցել 8-րդ դասարանի աշակերտների միջև. բանը հասել է ոստիկանների«Ապագա փրոջեքթսը» հայտնվել է սնանկության եզրին. ԱՆԻՖ-ի դուստր ընկերության մատը խա՞ռն էԱռաջ գնալու համար Հայաստանին պետք է նոր միտք, իսկ դա կարող է անել նոր քաղաքական իրականությունը՝ 4-րդ խմբակցությունը․ Վահե ՀովհաննիսյանՀնդկաստանի արևելքում կայծակի հարվածներից 25 մարդ է մահացել«Էվրիկա գրուպ», «Ֆլեշ». որ ընկերություններն են տուգանվել և որքան. թվերԱՄՆ-ում ուղղաթիռն ընկել է գետը․ վթարի հետևանքով զոհվել է Siemens-ի Իսպանիայի մասնաճյուղի ղեկավարը՝ ընտանիքի հետ միասինՎրանի ապամոնտաժում` մեկ ամիս ավել բնակվարձի դիմաց. իշխանությունը վախեցած է արցախցիների պայքարից. «Ժողովուրդ»Փաշինյանի կառավարությունն արցախիցների հետ «բազարի» մեջ է մտելԱլմաթիում մեկնարկել է ԱՊՀ երկրների ԱԳ նախարարների խորհրդի նիստըԴեսպանահավաքին կոշտ զգուշացումներ են եղել․ «Հրապարակ»«Կգնա՛ք, կավելացնե՛ք նոր կգաք». Աղազարյանին կաշառքի գործով հարցաքննության են կանչել. «Ժողովուրդ»Շքերթից առաջ եռակողմ հանդիպում կլինի. «Ժողովուրդ»
ՀՀ ՊՆ-ն հերքում է Ադրբեջանի տարածած հերթական ապատեղեկատվությունը
Իրանական լրատվամիջոցները մանրամասներ են հայտնել հայ-իրանական զորավարժություններից
Ալիևից ու նրա վարչակազմից մերժվածները. «Հրապարակ»ՔՊ-ական ակտիվն առաջարկել է Սարիկ Մինասյանին նշանակել սոցապնախարար. Նիկոլի արձագանքը. «Իրավունք»Լավրովի դեսպանահավաքին կոշտ զգուշացումներ են եղել, Հայաստանը շեշտվել է. «Հրապարակ» Շքերթից առաջ եռակողմ հանդիպում կլինի. «Ժողովուրդ»Գաղտնի հանդիպումներ` կառավարությունում. «Հրապարակ»ՔՊ-ում դեռ ճոճում են Վիլեն Գաբրիելյանի մանդատը դնելու թեման. «Իրավունք»Փաշինյանին դո՞ւր է գալիս, որ Անահիտ Ավանեսյանը խաբում է իրեն. «Ժողովուրդ»Փաշինյանը ԵՊՀ-ից Աննա Հակոբյանի վրեժն է լուծել. «Հրապարակ»ՔՊ-ն Գյումրիում «իշխանազավթման» պլան ունի. «Իրավունք»
Ադրբեջանի ՊՆ-ն խոստովանել է, որ կրակ է բացել Տավուշում գտնվող հայկական դիրքերի ուղղությամբ
Առևտրային պատերազմը դեռ ավարտված չէ. ԹրամփՎաշինգտոնի օդանավակայանում հարվածել են ինքնաթիռին, որում եղել են ԱՄՆ Կոնգրեսի անդամները Ալիևի վարչակարգը հմտորեն է որսացել պահը. արաբագետ Երթևեկության կազմակերպման փոփոխություն՝ Պուշկին փողոցում և Բաղրամյան պողոտայում Պետք է մեզանում արմատախիլ անել դատարկաբանությունը, թե «Արցախն Ադրբեջան է». իրանագետ Միասնական ջանքեր են պետք արցախցիների իրավունքների պաշտպանության համար Ավարտվել են Հայաստանի և Իրանի ԶՈՒ հատուկ նշանակության ստորաբաժանումների զորավարժությունները Մտահոգված ենք՝ ՀՀ-ն ուզո՞ւմ է կնքել խաղաղության համաձայնագիրը, պետք է փոխեն սահմանադրությունը Երևանում 4-րդ հարկի տանիքի տակ քաղաքացին աշխատանքներ իրականացնելիս ընկել է Բաքվում շարունակվում է Արցախի նախկին ռազմաքաղաքական ղեկավարության գործով դատական ֆարսը Դատախազությունը չի հստակեցնում՝ Ադրբեջանը հրաժարվե՞լ է 300 հայի նկատմամբ հետախուզումից Երևանում «Nissan March»-ը կոտրել է գազատար խողովակն ու հայտնվել ձորակում Գերագույն դավաճանը նախատեսում է իրեն թունդ խոսքով հիշեն, բայց չարհամարհեն․ Մելիքյան Լարսը փակ է բոլոր մեքենաների համար. Դիլիջանի ոլորաններում մառախուղ է Քրիստոսի արձանի նախագիծը դրական եզրակացություն է ստացել․ այն կառուցվում է Հատիս հրաբուխից 5 մ հեռու ՔՊ-ն կրիպտոակտիվների օրենսդրական կարգավորման հարցերն է քննարկում Հաագայի դատարանը չի դատի Վլադիմիր Պուտինին, քանի դեռ նա մնում է Ռուսաստանի նախագահի պաշտոնում Յուվենտուսը տրանսֆերային առաջարկ է պատրաստում Ռեալի խաղացողի համար․ հայտնի են մանրամասները Իրանը մտադիր է դադարեցնել ՄԱԳԱՏԷ-ի հետ համագործակցությունը Եվրանեսթ խորհրդարանական վեհաժողովի համանախագահը կժամանի Հայաստան Ալեն Սիմոնյանը իր պատվիրակության կազմով կմեկնի Սանկտ Պետերբուրգ Մյանմայում զոհերի թիվը գերազանցել է 3600-ը Մարմնամարզիկներ Ավետիսյանը և Դավթյանը դուրս են եկել աշխարհի գավաթի խաղարկության եզրափակիչ
Հասարակություն

«Գյումրիում ՔՊ-ն պարտվեց, որովհետև ընդդիմադիրները մի քանի «ճակատով» էին». քաղաքագետ

Քաղաքական մեկնաբան Հակոբ Բադալյանը գրում է․

«Գյումրու  քաղաքապետի ընտրության առնչությամբ կա մի բավականին հետաքրքիր ասպեկտ:

Ի՞նչ ստացվեց: Կառավարող ուժը պարտվեց, որովհետեւ մյուս ուժերը, որոնք ընդդիմության դիրքերիում էին, մասնակցեցին այսպես ասած մի քանի «ճակատով»: Հազիվ թե կասկած հարուցի այն, որ, օրինակ միասնական մեկ թեկնածուի պարագայում իշխանությանը կհաջողվեր ապահովել իր համար անհրաժեշտ հարաբերակցություն:

Ինչու՞ եմ անդրադառնում սրան: 2015  թվականից հետո Հայաստանում առ այսօր խոսվում է խորհրդարանական մոդելի անցման այսպես ասած վնասակարության, անցանկալի լինելու եւ այլնի մասին: Կա մտայնություն, որ նախագահական կամ կիսանախագահական մոդելը ապահովում է ուժեղ եւ արդյունավետ կառավարում:

Իմ խորին համոզմամբ, դա ավելի շուտ «իներցիոն» ընկալումների դրսեւորում է, այդ տեսակետի կրողների հանդեպ ամենայն հարգանքով հանդերձ: Իմ գնահատականը բնականաբար սուբյեկտիվ է, ու հնարավոր է, որ պակաս հիմնավոր է հենց իմ գնահատականը:

Բայց, փորձեմ այն հիմնավորել հենց թարմ պատկերով, որ կա Գյումրիում: Գյումրիում ըստ էության «հաղթել» է հենց «դասական» խորհրդարանական մոդելային տրամաբանությունը: Այսինքն, ուժերի «բազմանդամ» մասնակցությունը բերել է նրան, որ եղել է հանրային տրամադրությունների առավելագույն ներգրավում՝ ամեն մի ուժ շահագրգռված է եղել ընտրատեղամաս բերել իր ընտրողներին՝ առավելագույն թվով: Բերել ասելով նկատի չունեմ ֆիզիկապես գնալ ու բերել, այլ քարոզչությամբ:

Արդյունքը եղել է այն, որ կառավարող ուժը թեեւ կկարողացել է ապահովել առաջին ցուցանիշը, բայց ընդհանուր առմամբ չի կարողացել հավակնել քաղաքային իշխանություն ձեւավորելու, քանի որ այդ խնդիևը կարողացել են լուծել ընդդիմադիր ուժերը:

Հիմա այ հենց սա պրոյեկցենք համապետականի վրա: Պատկերացնենք, որ երկրի թիվ մեկ մանդատը ոչ թե խորհրդարանական-ներկայացուցչականն է, այլ՝ նախագահական: Դա նշանակում է, որ հարցի լուծումը հետեւյալն է՝ որ մի ՄԵԿ սուբյեկտը հավաքեց առավելագույն ձայն, նա էլ ստանձնում է երկրի թիվ մեկ մանդատը: Որովհետեւ, որպես կանոն, եթե անգամ ընդդիմությունը միավորվում է մեկ թեկնածուի շուրջ, իշխանության համար՝ իր օրինական եւ ոչ օրինական ռեսուրսների համախումբով, միշտ ավելի դյուրին է լուծել այդ մեկի հարցը, քան մի քանիսի, այդ թվում նույնիսկ հետընտրական պրոցեսներում»:
 
Խորհրդարանական կառավարման  երբ ամբողջը բաժանվում է մասերի եւ ամեն մի առանձին մաս ինքնին դառնում է արդեն հնարավորություն, ըստ իս բարձրացնում է քաղաքական պրոցեսների էֆեկտիվության հնարավորությունը:

Կա իհարկե այն փաստարկը, որ Հայաստանում կայացած չէ քաղաքական մշակույթը, համակարգը, կուսակցությունները: Այո, սրա հետ հնարավոր չէ հմաձայնել: Բայց, եթե դա խնդիր է խորհրդարանական մոդելի դեքում, ինչո՞վ խնդիր չէ նախագահականի պարագայում: Ավելին, այն խորքային իմաստով ավելի խնդրահարույց է հենց նախագահականի պարագայում, քանի որ կուսակցական մեխանիզմը կամ հանգամանքը այդուհանդերձ ֆորմալ իմաստով կառավարման համակարգի հիմքում է, բայց ըստ էության դուրս է պատասխանատվությունից եւ ամբողջ պատասխանատվությունը կամ դրա ծանրությունը մնում է մեկ անձի՝ նախագահի վրա: Իսկ այդ անհամաչափ բաշխվող պատասխանատվությունը բերում է ոչ թե էֆեկտիվության, այլ համակարգային մուտացիաների, ինչն էլ ըստ էության տեղի է ունեցել Հայաստանում:

Մենք միշտ փնտրում ենք պատասխանը նախագահների լավը կամ վատը լինելու դաշտում, մինչդեռ դա մակերեսն է, իսկ խորքում խնդիրը հենց այն է, որ կա պետական համակարգի մի մոդել, եւ դրան բոլորովին չհամապատասխանող է պատասխանատվության բաշխվածությունը:

Խորհրդարանական կառավարման մոդելը պատասխանատվությունը կուսակցությունների դաշտ տանելու, կամ ավելի ճիշտ կլինի ասել՝ կուսակցություններին պատասխանատվության դաշտ բերելու քայլ է: Այո, ընդամենը մի քայլ, անհրաժեշտ բազմաթիվներից: Բայց, կրկնեմ, դա հնարավորություն բացող քայլ է՝ հաշվի առնելով մյուս մոդելով Հայաստանի ընթացքի անարդյունավետությունը:

Ըստ իս դարձյալ թյուր է մտածել, թե օրինակ պատերազմի, պարտության, Արցախի կորստի պատչառը խորհրդարանական մոդելն էր: Բոլորովին: Պատճառը կառավարող ուժի կոմպետենտության աստիճանն ու երկրում ընդհանրապես կառավարման ինստիտուտների կենսունակության աստիճանն էր, նաեւ ներքին հարաբերությունների որակն ու բնույթը:

Այդպիսով, Գյումրին ըստ էության ցույց տվեց, որ խորհրդարանական կառավարման մոդելը տալիս է ավելի արդյունավետ քաղաքական պրոցեսի հնարավորություն, իր բոլոր արատներով հանդերձ, որոնք ոչ թե այսպես ասած մոդելային են, այլ մշակութային, մտածողական ու արժեհամակարգային:

Պետք է խորացնել քաղաքական կուսակցությունների եւ դրանց առաջնորդների պատասխանատվության մեխանիզմը, այդպիսով շարժվելով դեպքի քաղաքականության ստվերային հատվածի սահմանափակում, բերելով «լույսն» ու «ստվերն» այդ իմաստով որոշակի օպտիմալ բալանսի, քանի որ հասկանում ենք՝ քաղաքականությունը չի լինում ընդհանրապես առանց ստվերի, ուզենք, թե ոչ, դուր գա մեզ, թե ոչ: Հասարակության խնդիրն է իրավիճակի առավելագույն վերահսկելիության համար շարժվել դրանց արդյունավետ բալանս ստանալու ուղղությամբ:

Խորհրդարանական մոդելն այդ ուղղությամբ մի հնարավորություն է»: